in ,

4 voordelen van proteïneshakes voor studenten

@Pexels - Andres Ayrton

Proteïneshakes. Je hebt ze in verschillende soorten en smaken. Ze zijn erg populair bij de sportievelingen onder ons en bieden ook best wat voordelen. Maar welke? Kotplanet geeft je zo’n vier voordelen van proteïneshakes voor studenten.

1/ Snel en handig

Proteïneshakes zijn een snelle en handige manier om eiwitten te consumeren. Het duurt helemaal niet zo lang om klaar te maken en ook niet om te drinken. Dat is een voordeel voor studenten die niet zoveel tijd hebben en toch graag een tussendoortje willen. 

2/ Spierherstel

Eiwitten zijn cruciaal voor het herstel en de opbouw van spieren. Dit is een voordeel voor studenten die net intensief gesport hebben. Als je ’s avonds, voor het slapengaan, een proteïneshake drinkt, dan krijgt het spierherstel zelfs een boost. Nachtrust is namelijk het belangrijkste moment voor je spieren om zich te herstellen na intensieve inspanningen.

3/ Hulp bij lichaamsdoelen

Studenten die spieren willen opbouwen of gewicht willen verliezen, kunnen ook proteïneshakes opnemen in hun dieet. Zo kunnen proteïneshakes met een hoger eiwitgehalte en minder koolhydraten, bijvoorbeeld, helpen bij spieropbouw. Het is belangrijk om je hier goed over te informeren.

4/ Verbeterde eiwitinname

Het kan als student soms best een uitdaging zijn om voldoende eiwitten uit reguliere voeding te halen op een dag. Misschien heb je het wel erg druk of krijg je gewoon geen hap binnen. Gelukkig heb je dan nog proteïneshakes om toch genoeg eiwitten te consumeren.

Met deze vier voordelen hopen we je alvast te hebben doen inzien hoe proteïneshakes jou kunnen helpen. Let op! Een proteïneshake vervangt geen maaltijd.

Wil je meer voordelen voor studenten? Volg ons snel op TikTok!

Written by Shane R.

What do you think?